Sunday 14 June 2020

MODEL PENCERITAAN (NORMALIZA ABD RAHIM 2019)



Keluarga

 Saya berasa puas hati
Menolong ibu bapa setiap hari
Bermula di pagi hari
Sehingga malam nanti

Ibu bapa yang disayangi
Saya tetap berhati hati
Menjaga budi pekerti
Keluarga saya yang cintai

Saya sayang ibu dan bapa
Abang, kakak, adik dan saudara
Mereka semua ada bersama
Semasa saya memerlukan mereka


  Pada pendapat saya, logo tersebut menggambarkan kebahagiaan sesebuah keluarga, keluarga tersebut saling tolong menolong diantara satu sama lain. Mereka juga sentiasa menjaga maruah keluarga di mana sahaja mereka berada. Mereka juga saling sayang menyanyi diantara satu sama lain.


Rujukan: Normaliza Abd Rahim 2019, Kajian Wacana  dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi

No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2020: KALENDAR 2021

Berdasarkan apa yang saya pelajari, saya telah mengetahui cara-cara menggunakan adope photoshop untuk memb...